• Haberler
  • Siyaset
  • Ömer Çelik: Terörsüz Türkiye'de yeni bir aşamadayız

Ömer Çelik: Terörsüz Türkiye'de yeni bir aşamadayız

AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik, Terörsüz Türkiye hedefinde yeni bir döneme girildiğini belirterek, terör örgütünün silah bırakmasını sağlayacak yasal düzenlemenin bir an önce Meclis gündemine gelmesi gerektiğini söyledi.

AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik, "Terörsüz Türkiye" sürecinde yeni bir aşamaya geçildiğini belirterek, terör örgütünün silah bırakmasını sağlayacak yasal zeminin hızla oluşturulması gerektiğini söyledi.

Sakarya'nın Sapanca ilçesinde düzenlenen "Çeyrek Asırlık Destan AK Parti" temalı 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı kapsamında gazetecilere açıklamalarda bulunan Çelik, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın kamp açılışında bu konuya kapsamlı şekilde değindiğini ifade etti.

Terörsüz Türkiye hedefi doğrultusunda önemli bir eşiğe gelindiğini vurgulayan Çelik, 

"Artık terör örgütünün silah bırakması için bunu gerçekleştirecek yasal zeminin oluşması gerekiyor. Bu konunun bir an evvel Meclis'e gelmesi gerektiğini ve Meclis'ten hızlı bir şekilde değerlendirilerek yasalaşması gerektiğini düşünüyoruz, bu şekilde değerlendiriyoruz. Burada tabii en kapsayıcı şekilde bütün siyasi partilerin desteğiyle, Meclis'te olan ya da olmayan siyasi partilerin desteğiyle Terörsüz Türkiye hedefine ulaşmak, Terörsüz Bölge hedefine ulaşmak için bu adımları atmaya devam ediyoruz. Şimdiye kadar pek çok adım atıldı ama gelinen aşama artık yeni bir aşamadır. Bu yasanın çıkmasıyla birlikte terör örgütünün silah bırakmasını temin edecek zemin ortaya çıkacaktır. Burada terör örgütünün silah bırakmasının gerçekleşmesi halinde o zaman Türkiye uzun yıllardır mücadele ettiği terör örgütünü gündemden kaldırmış olacaktır. Bölgemizde de gelişmelere dikkat ettiğimizde Suriye'den Irak'a kadar geniş bir alanda terör örgütlerinin vekil güçler olarak kullanıldığını bazı emperyalist odaklarca görüyoruz. O sebeple Terörsüz Türkiye ve Terörsüz Bölge hedefimizin birbiriyle bağlantılı şekilde, iç içe şekilde, birbirinden ayrılmaz şekilde yürütülmesinin de ne kadar kıymetli olduğu net şekilde görülmektedir." ifadelerini kullandı.

“Sağduyu ile inşallah bu süreci sonucuna ulaştırmayı diliyoruz”

Sürecin başarıya ulaşması için sağduyulu bir dil kullanılması gerektiğini belirten Çelik,

"Geldiğimiz bu yeni aşamada, herkesi pozitif bir dille, ister katkı olsun, ister eleştiri olsun pozitif bir yaklaşımla bu sürece destek, katkı vermeye, eleştirisi varsa onu gündeme getirmeye, bunu sağlıklı şekilde yapmak için davet ediyoruz. Bu son derece kıymetlidir çünkü gerçekten bütün Türkiye'yi, bölgemizi ilgilendiren meselelerdir bunlar. Aşırı yaklaşımlardan kaçınmak, sağ duyulu davranmak gerekir, sağ duyulu bir dil kullanmak gerekir. Bize zaman zaman soruyorlar. 'Aşırı yaklaşımdan kastınız nedir?' diye. Aslında herkes aşırı yaklaşımların ne olduğunu biliyor. Sürece eleştiri yerine, iftira ve çarpıtmayla yaklaşmak bir aşırı yaklaşımdır. Ayrıca, 'sürece destek veriyorum' başlığı altında süreci ana odağından uzaklaştıracak yaklaşımlar, gündemler, toplumun hassasiyetlerini kışkırtacak tavır ve davranışlar da aşırı yaklaşımdır. Sağduyu ile inşallah bu süreci sonucuna ulaştırmayı diliyoruz"dedi.

Yedi 23 Haber - Bizi Sosyal Medyada Takip Edin!

Bakmadan Geçme